Thailand

Wij zijn weer thuis, na 29 uur ( incl. wachten en reizen) zijn we weer in Wijk. Door wat onhandigheden, van mij, zijn mij laatste 2 berichten niet aangekomen dus ik probeer de laatste 2 weken van onze schitterende vakantie voor jullie samen te vatten.

Vanuit Chang May zijn we naar Chang Ray vetrokken. Waar zijn we 2 dagen gebleven ( Noord Thailand) Helaas verbranden de boeren ook hier stukken land om zo over een aantal weken weer te kunnen zaaien, helaas hebben we daardoor niet veel van het landschap kunnen zien. Onderweg hebben we wel een bijzonder “ kunstwerk” bezocht, zie de foto. In Chang Ray hebben we een aantal berg dorpen bezocht. Oorspronkelijk komen deze mensen, Yao’s uit China maar zijn daar weg gevlucht. Ook zijn we nog even in Birma geweest, wat een gedoe was dat, eerst betalen natuurlijk, dan visum aanvragen- duurt 1 sec, je paspoort afgeven, stempel halen, en dan ben je er en dat allemaal voor 1 uurtje, maar we zijn in Birma geweest. Na Chang Ray gingen we via Phisanuloke en, Prachinburi weer naar Bangkok. Onderweg hebben we o.a : de prachtige tempel What Phra Putabat , zie foto, bezocht Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste tempels die we bezocht hebben, en zijn we door een aantal natuurparken gereden. Eindelijk geen smog meer waardoor we het prachtige landschap nu wel konden zien. Vanuit Bangkok zijn we naar Phuket gevlogen en toen met de boot naar Ko Phi Phi waar we een week gebleven zijn. Onze bungalow lag direct aan het water. Deze laatste week hebben we niets anders gegaan dan: slapen, gegeten, genieten van het uitzicht en vooral nagenieten van onze prachtige reis.

Ik heb de laatste weken bewust de verslagen niet zo lang gemaakt anders hebben we nl niets te meer te vertellen als we jullie weer zien.

Iedereen bedankt voor het lezen van onze verhalen en vooral de reacties vonden wij erg leuk!!

Groetjes Veronika en Marcel

saskia

Wat fijn dat jullie weer thuis zijn!!!
Wel een lange terugreis gehad?
We wensen jullie een mooie en gezellig pasen,
liefs Michiel, Anne en Saskia

Leny

Hallo Veronika en Marcel.

Allereerst Veronika nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Welkom terug in het koude kikkerlandje.
Met het lezen van jullie verhalen en de foto's erbij hebben jullie een fijne reis gehad.
Hoe gaat het met jou Veronika en hoe voel je je.
En hoe gaat het met jou Marcel.
Ik kan inmiddels weer lopen al gaat het nog niet zo snel en moet ik veel oefeningen doen.
Ik bel je snel een keer om bij te kletsen.

Fijne paasdagen en tot gauw, Leny en Fam.